بهترین روش لاغری چیست؟ (رتبه بندی بهترین عمل لاغری)
نوشته شده توسط : رعنا

چندين سال پيش عمل باندينگ معده يكي از پرطرفدارترين عمل هاي جراحي چاقي در جهان بود. اما چند سالي است كه به لطف تجهيزات لاپاراسكوپي و تحقيقات گسترده، عمل هايي مثل اسليو معده، باي پس روده و يا معده و … جاي خود را به باندينگ داده اند. هرچند كه در عمل، تمامي اين روش ها هدفي جز لاغر شدن افراد و خلاص شدن از چاقي ندارند، اما بين آن ها تفاوت هاي بسيار زيادي وجود دارد. بر همين اساس هر كدام از عمل هاي لاغري اجر و قربت خاصي نزد افراد چاق دارند. يكي از پرتكرار ترين سوالات حال حاظر در حوزه جراحي لاغري اين است كه به راستي بهترين عمل لاغري چيست؟ يا اصلا بهترين روش لاغري چيست؟ ما در اين مقاله سعي كرده ايم به اين دو پرسش مهم پاسخ دهيم. با ما همراه باشيد.

۷ عمل رايج و پر طرفدار لاغري در جهان بر اساس آمار و ارقام و تمايل بيماران

عمل جراحي اسليو معده

براساس اطلاعات انجمن جراحي متابوليك و بارياتريك آمريكا، در سال ۲۰۱۱، ۱۸ درصد تمام عمل هاي لاغري در جهان مربوط به عمل اسيلو معده بود و اين آمار در در سال ۲۰۱۶ به طرز عجيبي به ۵۸ درصد رسيد. يعني ۵۸ درصد تمام عمل هاي لاغري در جهان به روش اسليو صورت ميگيرد. از اين حيث بهترين روش لاغري ميتواند اسليو معده باشد.

عمل جراحي باي پس معده

به عمل جراحي باي پس معده روكس-اِن- واي گفته مي‌شود. اگر به تصوير نگاه كنيد متوجه مي شويد كه با انجام عمل باي پس، ظاهر بخشي از لوله گوارش كه تغيير مي‌كند شبيه به حرف Y در انگليسي است. همانطور كه از اسم اين عمل پيدا است، ما در اين روش جراحي، معده را دور مي زنيم و كاري ميكنيم كه در عمل، مقدار غذايي كه وارد معده ميشود كم شده و سريع وارد روده شود. بيماراني كه تحت اين عمل لاغري قرار ميگيرند نزديك به ۶۰ تا ۸۰ درصد از اضافه وزن خود را از دست مي دهند.

عمل جراحي باي پس روده

عمل باي پس روده در واقع تركيبي از دو عملي است كه در بالا معرفي شدند. در عمل باي پس معده ، ما بخش زيادي از معده را دور مي زديم و از مسير گوارشي خارج ميكرديم. در اين عمل هم همين كار را ميكنيم. با اين تفاوت كه به جاي معده، بخش بزرگي از طول روده را از مسير گوارش و جذب مواد مغذي خارج مي كنيم. به عبارتي ميانبر ميزنيم.

عمل پليكاسيون يا پليسه معده

پليسه معده جديدترين روش جراحي لاغري است كه اخيرا هوراداران زيادي به خود جذب كرده است. از مزاياي عمل پليسه معده در مقايسه با اسليو و باي پس معده، اين است كه، ما در اين عمل برشي روي معده نميزنيم يا بخش هايي از آن را از بدن خارج نميكنيم. در اين روش حتي به روده ها هم دست نميزنيم . به دليل برگشت پذير بودن، عمل پليسه زدن معده ميتواند مفيد باشد و شايد در آينده شاهد پيشي گرفتن اين عمل از ساير روش هاي جراحي لاغري باشيم. علاوه بر اين، شايد ايمن ترين روش لاغري همين پليسه زدن باشد. اما در حال حاظر استقبال مردم از عمل اسليو بيشتر از اين عمل است.

براي كسب اطلاعات بيشتر بهتر است با يك متخصص جراحي لاغري مشورت كنيد.





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 740
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: